torsdag den 25. december 2014

Casa Christmas Hætte

Sidder i sofaen med dynen pakket rundt om mig. Ligner nærmest en sækkestol med rødt hår.
Juleaften kom og den så og den sejrede og det var voldsomt hyggeligt og givende. (Også på BMI-kontoen. Kunne fandeme nærmest høre hvordan tallet tikkede lystigt op ad).

Og så var der selvfølgelig et par bloopers.

#Juleblooper1: Jeg lavede risalamande ret tidligt om morgenen. Hvilket vil sige; halvt i søvne.
Det smagte glimrende. Og der var næsten mandler til alle. Jeg havde i hvert fald fået knaldet ikke mindre end tre mandler i skålen, hvilket ikke helt passede med antallet af mandelgaver.

#Juleblooper2: Var til julegudstjeneste. smukt var det. Ejmenaltså, jeg fik nærmest tårer i øjnene.(Okay...jeg fik tårer i øjnene). Kirken var proppet til randen. Der kunne ikke klemmes en salmebog ind. Det var nærmest englelyd at høre julesalmerne blive sunget af alle de mennesker. Og så var der koret....Jeg fik så meget gåsehud, at jeg næsten tissede i bukserne.
Men...selvfølgelig lavede jeg en blooper. Havde lagt brillerne i tasken og øjne havde derfor svært ved at læse teksten i salmebogen. Så jeg tog den på gefúhl og klemte øjnene lidt ekstra sammen for at stille skarpt.

Gik knap så godt. Fik i hvert fald sunget nakkeskud i stedet for nådebud.

Hvordan fanden det kan lade sig gøre, ved jeg virkelig ikke.


#Miniblooper: Under juletræsdansen, skulle vi selvfølgelig afslutte med "nu' det jul igen" med løben rundt i hele hytten. Et sted undervejs mistede vi sporet af min kære moder.
Mens vi andre drejede til venstre og tog en juledans og u-vending på toilettet, fortsatte hun ligeud og skred derfor syngende udenfor.
Hun kom dog forholdsvis hurtigt tilbage, fordi hun ret hurtigt opdagede, at hun var den eneste sangstemme under den mørke regnfulde juleaftenshimmel.



Men hyggeligt var det! Og apropos, så tøffede mit julehjerte lige et slag over, da jeg vågnede her til morgen og midt under mit morgentoilette (føjforsatanenstank) og fik øje på dalende sne udenfor.

Nu står den på julefrokost med familien i dag og dertilhørende pakkeleg. Jeg kan allerede mærke irritationen gnave. Ved bare, at jeg aldrig vinder en skid og at alle er imod mig.
Og når alle er gået hjem, skal jeg bare crashe i sofaen i pyjamasbukser og tanktop og der bliver jeg sådan set hele dagen i morgen, mens teenagerne er til julefrokost hos deres far.


Håber I har haft og at I har en varm og dejlig jul :-)