fredag den 31. oktober 2014

Musikspørgsmålshætte

Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej. Men jeg ønskede mig et orgel med masser af rytmer. (Hvor kikset kunne man være?)

Spiller du selv et instrument?
Nej. Min blokfløjtekarriere stoppede ganske tidligt. Jeg havde ellers en drøm om at føre det til noget vidt. (Så kikset kunne man blive)

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?
Jo jo. Bestemt. Det startede med blokfløjten. Så havde jeg min panfløjteperiode, hvor jeg sad på mit teenageværelse og lyttede til en lp med panfløjtecovers. (Ej men for helvede...jeg var da en omvandrende fiasko).

Synger du i badet (eller andre steder)?
Ja! Jeg synger når jeg er i bad. Når jeg er på arbejde. Og selv når jeg går rundt i mine egne tanker i Føtex. (Og i en by som Silkeborg, bliver man ret hurtigt stemplet som en der er en anels underfrankeret).

Hvad betyder musik for dig?
Alt. Jeg forsvinder ind i musikken, når jeg skal have styr på mine følelser.

Hvordan lytter du til musik?
Med ørerne.
Og så lytter jeg til teksten. Den skal hænge sammen.

Hvem er din yndlingskunstner
Jeg kan ikke nævne en bestemt. Jeg har mange favoritter - inddelt efter humør.

Hvilken slags musik kan du ikke holde ud at lytte til?
Medina! Og Rammstein. Og Lars Lilholt. Og og og...

Hvilken sang vil du vælge på kakaokebaren!
"Alone" med Heart. Og det ville lyde helt ad helvede til. Men jeg elsker den sang.

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?
"Kejserens Soldater". (Jeg SAGDE jo at jeg var et kikset barn). Jeps, jeg havde et crush på Peter Belli, da jeg var barn på bondegården.

Hvilken musik er perfekt til en erotisk aften?
"Justify my love" med Madonna.

Hvad hører du helst søndag morgen?
Min egen snorken.

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?
Jeg danser virkelig helst ikke. Men en rigtig langsom kærlighedssang kunne få mig derud. I armene på en dejlig mand. (Man nusser jo mere, end man danser). Ray Lamontagne med "Trouble" kunne være et godt bud.





Hvad er den første sang, du kan huske?
Mine forældre var RET glade for Shakin Stevens. Så...

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?
"Beautiful" med Alex. Der hænger noget ved den sang, som gør rigtig ondt.

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?
Min OCD tillader ikke, at jeg tænker på begravelser.

Har du været i operaen?
Desværre nej. Jeg ville rigtig gerne.

Har du været på festival?
Nej, det er ikke min stil. For beskidt og for få rene toiletter.

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?
HUSH. Havde ikke regnet med, at jeg skulle gå derfra med tårer i øjnene.

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?
Robert Downey Jr.

Beskriv dig selv med en sang. Dine følelser lige nu og her: