mandag den 20. august 2012

It's the final meltdown.



Jamen, så skrid da varme!

Jeg er så dejlig sær. Har svedt som et svin hele dagen på arbejde, bandet varmen langt væk. Og alligevel snuppede jeg knap 11 km. på cyklen, efter jeg fik fri. Bare sådan for at minde mig selv eftertrykkeligt om hvor vammelklamt varmt det er.

Eller også fordi jeg skal af med dumme kilo.

På samme tid er jeg knap så klog. Glemmer hele tiden at jeg skal skrue lidt op for kalorieindtaget, eftersom jeg bevæger mig temmelig meget i løbet af dagen. (Utroligt at de ord skulle komme fra min mund).
Og kombineret m. for lidt væskeindtag i dag, gav det sådan en sær snurrende fornemmelse i hele hovedet, da jeg oksede afsted.
Nå, men jeg oksede afsted, og fik klaret knap 11 km. på 38 min. Det er OK! Det er det virkelig. Fordi: 1) Det er sindssygt varmt og 2) Det går pænt meget op ad bakke.
Men ved I hvad jeg hader mest, når jeg cykler? Det er at møde modkørende cyklister. For de kommer sgu altid når man pruster allermest. Og vil man være det bekendt? Nææææh nej. Så i stedet holder man vejret og smiler overskudsagtig, når man passerer vedkommende. (Koksrød i hovedet) + (Plus at man sørger for at holde benet der er mod dem, helt strakt, så ens lår ser knap så fede ud)
Og tre sekunder senere eksploderer man så i et heftigt vejrtrækningsproblem hvor man gisper efter vejret. M. lyde. Og det er så der man opdager, at der cykler en bagved...

Ydmygelsen er total.


Nå, men det har været varmt på job i dag. (Har m. glæde besøgt køle- og frostrum) Virkelig! Især i kokkejakke. Der er godt nok t-shirts vi kan bruge. Men når man valgte en sort bh i morges, ville det nok ikke se så godt ud overfor kunderne.
"Hej, hvad kan jeg og 80E hjælpe dig med?"

Men ellers går det godt på job. De er sgu så søde. Er faktisk ked af at det er tidsbegrænset. Ville bestemt ikke have noget imod at være der. Fast.

Resten af dagen? Årh...et bette bad. Lugter som en Trucker-Orla. Et smut i Føtex, så teenagere og Gråstænkt kan få mad + madpakker. Hygge m. familien. Og med mindre jeg m. åben mund og savl på kind går omkuld i sofaen, vil jeg tidligt i seng. Soveværelset er det eneste sted her i hytten, hvor der er forholdsvis køligt.

Ses senere. Må smutte nu. Lugt fra fødder, æder sig langsomt men stødt op gennem næsebor.