mandag den 17. september 2012

Jensens Bøfhus.

Hvordan har jeg kunnet glemme dem? De fortjener da en anmeldelse. Det gør de.
Hvor skal jeg starte?

Serveringspersonalet er som oftest temmelig snobbede og snerpede. Hvilket de da absolut ingen grund har til at være. Personligt ville jeg være noget mere ydmyg, hvis jeg skulle trisse rundt i så grim en uniform. Ligner jo fandeme noget en klovn har kastet op.
Hvad har den designer tænkt på? Har vedkommende overhovedet tænkt? Eller er der tale om en farveblind designer i aktivering?


Så er deres mad. Som de er voldsomt stolte over. Hvilket egentlig også undrer mig lidt.
Okay, bevares, engang imellem kan man være heldig at få en bøf uden sener og brusk. Og som faktisk kan skæres igennem m. bestikket. Og indrømmet; deres snackkurv er jeg forfalden til.
Men det er lidt ligesom om at de midt i deres falske virkelighed og illusion om at være en restaurant på højt plan til små (yeah right) priser, glemmer at mad smager bedst når det er varmt. (Med mindre det er salatbord). Og at det er mest hyggeligt at spise samtidig, når man er flere ude at spise sammen.
Men hastværk er lastværk, hos Jensens. Og de rider bestemt ikke samme dag som de sadler. Desuden tager ting den tid ting tager. (Kokken skal vel lige nå at ryge færdig, og Tiffany og Denize skal velsagtens lige have bagtalt kunderne, inden den næste servering).

- Deres bearnaise smager ad helvede til. Alt alt for syrlig. Og tynd.
- Deres kartofler er til grin. De der ynkelige kartoffelskiver og pomfritter, som går ud for at være to forskellige slags kartofler, og som enten er skamstegt eller lynstegt. (Og slatten og melet).
- Salatbaren kan gå an.
- Deres burgerboller kan købes i enhver dagligvarebutik. Her går de dog under navnet: Tvebakker.
- Deres Favorit og Whiskeysauce går også ud for at være to forskellige saucer. Men i bund og grund er det bare tomatpure m. essens. Og fløde.

Men det værste er virkelig deres attitude. De skal fandeme bare smile, være venlige, og bide skammen i sig over deres kostumer.
Men nej, de opfører sig som om de var franske kokke, og ikke kantinemedarbejdere m. tillægskurser.
Seriøst; motorvejsbistroen Monarch serverer samme kvalitet. Til mindre penge.

Da teenagesøn skulle konfirmeres, og feststedet gik konkurs et par måneder før, måtte vi finde et andet sted at holde festen. Hvilket var umuligt. På bededag. Alt var ligesom booket den dag.
Heldigvis var vi heldige at få plads et andet sted dagen efter. Så hans konfirmationsfest blev udskudt en dag.
Men for at det ikke skulle blive et alt for stort antiklimaks på selve dagen, skulle vi ud at spise. (Og dermed fejre konfirmationen over to dage. Lidt kongelig har man vel lov at være).
Og han valgte Jensens.
Fair nok, lige i det tilfælde passede det mig fint. Der var ikke ligefrem fordi kontoen bugnede af kontanter i disse dage. Så vi bestilte bord...

Jo tak...
Blev mødt af sur krage, som fik os til at føle at vi var uventede gæster.
Nu er vi generelt en glad familie, så vi ignorerede det, og bestilte vores mad. Som kunne spises.
Vi hyggede og grinede. Og havde faktisk nogle skønne timer. Og så var det at vi bestemte os for at sniffe helium. (Det er sådan noget som VI kan more os over). Så vi spurgte forbipasserende ansat, om vi måtte købe et par balloner med hjem. Og jo, det måtte vi godt.
Da vi skulle betale, var det den sure krage der var vendt hjem til reden igen.  Og da vi nævnte at vi havde fået lov at købe et par balloner, forvandlede hendes mund sig til noget der mest af alt ligner rectum.
Hold kæft, hvor blev hun da sur. Man skulle tro at vi forsøgte at købe en ægte Rembrandt til 80,- kr. (For dem har Jensens Bøfhus jo en masse hængende af). Eller at vi forsøgte at få 50 pct. på regningen.
Og så blev jeg sgu sur! Og sagde at vi havde fået lov. Og at vi ville have dem med.


Tror hun satte verdensrekord i at blæse sådan et par heliumballoner op. Og var sgu næsten helt nervøs for om hun kunne finde på at spænde ben for os, eller proppe rottegift ind i ballonen.
Swwwwwwffft. Så var de blæst op. Og blev leveret m. et hvæsende "Værs'go!!!. Det gør vi ellers normalt ikke!!"

Nånådada...Det er måske ligesom det der m. at smile? Det er heller ikke noget som I normalt gør så meget i?

Gider du da lige hoppe ud i frituren? Det kan da kun hjælpe på din frisure.
Og hvis jeg skal tage dig alvorligt, så bliver du sgu faktisk nødt til at tage det der kostume af. For jeg kan virkelig ikke være seriøs, når du står der m. frisure der ikke er til stede, og m. flere farver på tekstilerne, end i en bøtte Legoklodser.
Dumme kost.

Så ville jeg klage over dem. Og tøffede ind på deres hjemmeside. Hvor man fandeme ikke engang kunne maile dem. Nærh, nej, man skulle sende dem et almindeligt brev.
Hmmm? I wonder why? Der kan være to årsager:

1) De har ikke en iq der er høj nok til at betjene en elektronisk postkasse.
2) De satser på at folk ikke vil ofre et frimærke på dem. Og at klagen derfor bliver droppet.

Jeg droppede det. Eller dvs. Jeg glemte det.
Men hvis der er en Jensens Klovn der læser m. her, så vil jeg bare sige:

Prioriter kunderne lidt mere. Tag en kokkeuddannelse. Tag en tjeneruddannelse. Tag et kursus i kundebetjening og i takt og tone.
Og stil en heliumflaske v. døren m. møntindkast.


Tak!